Rally propocených kombinéz. Tento slogan prozatím sedí jako ušitý pro XV. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče, která startuje dnes v 18 hodin. Odpolední shakedown se uskutečnil za vysokých teplot a stal se první zkouškou odolnosti soutěžních posádek i jejich techniky. Nejlépe z ní vyšli Jan Dohnal s Michalem Ernstem na Fordu Focus WRC, kteří na čtyřkilometrové trati, částečně vycházející ze sobotní RZ Starovice, porazili svoje soupeře o 1,7 sekundy a více.
Jan Černý (Škoda Fabia R5, st. č. 4):
„Trať je krásná a velice podobná loňsku – něco je obrácené, něco trošku jinak. Je tu letos hodně „anticutů“, které kolikrát nejsou moc vidět, a doufám, že s tím pořadatelé přes noc ještě něco udělali. Na trati jsou šotolinové pasáže, pasáže rychlé, pomalé, technické i uskákané, takže je tam všechno. Co se týče shakedownu, letos byl zatím ze všech soutěží nejlepší. Je dlouhý a podobný „erzetám“, určitě se mi v této podobě líbil. Na autě ještě budeme dělat drobné úpravy.“
Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, st. č. 11):
„Loni jsem tu nebyl, ale proti tomu, co jsme jezdili dřív, mi to přijde být rychlejší. Určitě ubylo retardérů, nevím proč, a přibylo betonů, což taky nevím proč. Hlavně jsou často na obou stranách zatáčky, čemuž nerozumím, ale jinak je trať hezká a bude to těžké i ve vztahu k počasí. Start ve Vyškově nám v rámci přípravy určitě pomohl, protože je hodně podobný této soutěži, akorát tady jsou některé úseky hrbatější.“
Martin Koči (Škoda Fabia R5, st. č. 1):
„Tratě se tu opravdu moc nemění, což je ale fajn, protože jsou moc pěkné. Mně se tu vždy jezdilo moc pěkně a vždy tu bylo velké horko, takže zatím vše dle očekávání. Mám velmi dobrý pocit z tratě, z auta i z naší jízdy na shakedownu, takže se na závod těším. Primárně se budeme starat o slovenské mistrovství, ale budeme se dívat i na absolutní pořadí a bylo fajn zajet zde pěkný výsledek i absolutně.“
Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, st. č. 5):
„Pamatujeme si, že v Hustopečích bývá vždy horko, snad jen jednou za dobu, co tu startujeme, pršelo. Některé „erzety“ se jedou v jiném směru, jsou jinak spojené, ale je to skoro to, co bylo. Při většině našich startů jsme měli první den dobrý a druhý špatný, takže doufám, že letos se podaří jet po oba dny rychle a uděláme super výsledek. Na shakedownu jsme byli při prvním průjezdu mimo trať, ale byla tam vedlejší cesta, takže jsme to tam poslali a nic autu neudělali. Jinak bylo všechno OK.“
Miroslav Jakeš (Škoda Fabia R5, st. č. 7):
„Pocity z tratě jsou každý rok stejné, trať je tu složena více méně ze stejných úseků. Mně se tady líbí a líbí se mi i prostředí mezi vinicemi. Na shakedownu jsme zkoušeli jen funkčnost auta a jeli staré gumy. Už teď jsme si vyzkoušeli velké horko, protože jsme po třech průjezdech byli mokří, ale to je pro všechny stejné. Dařilo se mi tady s fiestou i s citroënem, takže věřím, že jsme schopni tady bednu „urvat“, ale je tady pět, možná šest lidí, kteří budou chtít vyhrát.“
Vojtěch Štajf (VW Polo Gti R5, st. č. 6):
„Máme trošku nevýhodu, že jsme tu nestartovali loni, protože jak jsem koukal, některé zkoušky se jely v podobné variantě jako letos, ale charakterově se trať nemění. Mně to v Hustopečích vždycky šlo, i když je pravda, že je to rychlá trať a když člověk udělá chybu, zpravidla to tady končí blbě. Na stranu druhou je to zajímavé svezení, protože asfalty, kde je natahaná šotolina, docela kloužou a na šotolině se jede s asfaltovým nastavením a velkými asfaltovými koly. Teď jsme na shakedownu zkoušeli doladit nastavení – bylo to docela letiště, protože tam bylo snad jen pět nebo šest zatáček, kde může člověk auto opravdu vyzkoušet. Myslím, že jsme připravení dobře. Samozřejmě jsme řešili i požáry vozů VW Polo Gti R5, řešíme to intenzivně s Volkswagenem Motorsport a přijali jsme opatření, která nám doporučili. Tím, že nám před dvěma lety shořela fabia, tak asi víme, na co se v tomto případě máme soustředit. Doufám, že se nám to vyhne.“
Petr Uhel (spolujezdec V. Pecha, Ford Fiesta R5, st. č. 3):
„Na shakedownu jsme se dobře svezli, auto funguje, takže teď už se budeme jen potit a čekat na start. Tratě jsou pořád podobné, zásadní je snad jen otočení Starovické vložky, což bude pro nás pro všechny nové. Jinak by nás snad nemělo nic překvapit. Motivovaní jsme, ale to býváme i v případě, když Honza Kopecký startuje. I když bychom rádi vyhráli, je tady hromada „vlčáků“, kteří chtějí vyhrát. Tahle soutěž je specifická tím, že je hodně rychlá a myslím, že na rychlostních zkouškách nebudou velké rozdíly mezi posádkami, takže myslím, že to bude napínavé od začátku až do konce.“
Michal Ernst (spolujezdec J. Dohnala, Ford Focus WRC, st. č. 8):
„Připravení jsme snad dobře. Tratě mi přijdou být pořád podobné, největším kouzlem tohoto závodu je z mého pohledu kompaktnost. Teď jsme ještě zkoušeli nově postavené tlumiče, jinak se nic zásadního na autě neměnilo.“
René Dohnal (Peugeot 208 R2, st. č. 41):
„Doufám, že to bude pěkná oslava narozenin. Hustopeče jsou každoročně mým nejoblíbenějším závodem, ať už kvůli pořadatelskému týmu, tak z pohledu tratí, takže se moc těšíme. Nastavení asi měnit nebudeme – máme ho z loňské Barum rally a od té doby nám všude funguje pěkně. Šampionát máme skvěle rozjetý a musím kalkulovat – nemůžu jet buď, anebo. Budu se snažit nad jízdou víc přemýšlet, odvést svůj nejlepší možný výkon a získat co nejvíce bodů.“