Rozdíly budou malé a výsledky ovlivní každá chybička. Tento předpoklad, který v předstartovních ohlasech zazněl několikrát, se naplno projevil již v průběhu první sekce XV. Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Na úvodní 15kilometrové erzetě se do rozdílu deseti sekund vešlo šest pilotů, na následujícím (ještě o kilometr delším) testu dokonce celá osmice. Vítězství na úvodním testu a druhý čas z dvojky zaručuje průběžné vedení Janu Černému, který o rovné čtyři sekundy drží za zády Grzegorze Grzyba a vítěze druhé erzety Václava Pecha.
Absolutní špička absolvovala úvod soutěže bez ztrát, v nižších patrech výsledkové listiny ale soutěž vzdalo již dvanáct posádek. V závodě již dál nepokračuje například jeden z favoritů třídy produkčních vozů Lukáš Matěna (havárie na RZ 1) či slovenský vicemistr této kategorie Tomáš Konečný (technická závada po RZ 1). Na základě poškození svých vozů na shakedownu se do „ostré“ soutěže vůbec nepodíval Jiří Hanák a Vlastimil Daňhel.
Martin Koči (Škoda Fabia R5, st.č. 1):
„Do jisté míry to bylo super, ale udělali jsme pár chyb, které nás stály několik vteřin. Jede se rychle a musíme se trochu ukáznit, hlavně ve výjezdech. Máme to ale celkem dobře rozjeté a čekají nás ještě dvě zkoušky, tak se budeme snažit. Obuli jsme tvrdou směs pneu a trochu čistili trať, takže jsme na tom asi byli podobně jako ti, co jeli směs středně tvrdou.“
Filip Mareš (Škoda Fabia R5, st.č. 2):
„Zatím děláme nezvykle moc chyb, je to divoké. Je to hodně těsné a jede se rychle. Na trati to bylo dost záludné, moc to klouzalo. Docela jsem s tím bojoval. Ale jsme tu a do cíle je ještě hodně daleko.“
Václav Pech (Ford Fiesta R5, st.č. 3):
„Trošku se trápím. Nezatáčí mi to jak bych chtěl. Moc tomu nevěřím, jsem z toho smutný a strašně se s tím peru. K tomu ještě to horko. Auto je zbytečně tvrdé, možná i pneu, ale je to moje chyba. Nebylo to vůbec podle mých představ, něco musíme udělat jinak.“
Jan Černý (Škoda Fabia R5, st.č. 4):
„Určitě jsem spokojený, zvášť v téhle konkurenci. Na druhé zkoušce jsem udělal pár chybiček, ale i přes to to horko mě to baví a auto funguje skvěle. Jedeme trošku měkčí kola, někde to má výhodu, někde ne, asi je to jedno. Je to spíš o nastavení auta. Trochu to honím po cestě, je agresivní, ale ok.“
Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, st.č. 5):
„Jelo se nám dobře. Snažili jsme se jet rychle a nedělat chyby. Měli jsme asi dobrou stopu, i když pár chybiček bylo. Od půlky erzety to vždycky dost klouzalo, ale to jsme čekali, že se pneumatiky přehřejí a nebudou fungovat optimálně. Ale jsme spokojení a budeme bojovat dál. Máme dobrý rytmus, jen se musíme trochu zklidnit a za tmy bude trať vypadat zase jinak. Je o co bojovat.“
Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo Gti R5, st.č. 6):
„S mým výkonem jsem spokojen, ale auto není úplně v pořádku. Asi se otevírá pop-off ventil, ztrácí se nám výkon na turbu. Pokud můžeme, tak se snažíme motor zchladit, ale asi se to hodně přehřívá a auto nejede jak má. V servisu se na to zaměříme.“
Miroslav Jakeš (Škoda Fabia R5, st.č. 7):
„Na jedničce to bylo dobré, ale na dvojce jsem hned kousek po startu vyletěl z trati. Trefil jsem vinici, byl jsem trošku širší a prošel asi přes tři betonové plotky. Dveře se zapřely o gumu, takže se z toho dýmilo a nevěděli jsme, co se děje a pak jsem ještě jednou couval na šotolině. Prostě nic moc.“
Jan Dohnal (Ford Focus WRC, st.č. 8):
„Dá se přidat, ale je to hodně zrádné na tom kluzkém asfaltu a prachu. V trávě je navíc schovaná spousta protikatovacích zábran, které nejsou vidět. Jedeme opatrně. Soupeři jedou rychleji a jsou zkrátka šikovnější, takže na ně teď v tuto chvíli jednoduše nestačíme.“
Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, st.č. 11):
„Měli jsme moc nízké auto a díky tomu jsme si docela užili. Měli jsme dvě nakopávací krize, navíc to hodně klouže. Jeli jsme tvrdá kola. Něco jsme ztratili, ale jinak dobré. Při tom jednom nakopnutí jsme jeli padesát metrů po předním nárazníku, ale ten podvozek je prostě moje chyba.“