Ani druhá sekce páteční etapy hustopečské AGRTOTEC PETRONAS rally nebyla k soutěžním posádkám milosrdná. Seznam odstoupených účastníků se rozrostl o další známá jména, navíc havárie Petra Nešetřila na čtvrté a Václava Kopáčka na páté rychlostní zkoušce zapříčinily zdržení časového harmonogramu, kvůli kterému většina posádek končila etapu až hluboko po půlnoci. 

Kromě obou zmíněných pilotů, kteří skončili mimo trať a neplánovaně zajistili svým kolegům s vyššími startovními čísly volný průjezd, soutěž ve večerních průjezdech opustili také Martin Vlček (servo po RZ 4), Igor Drotár (převodovka po RZ 4) či třeba Tomáš Kukučka (převodovka po RZ 5). Pro vývoj na špici výsledkové listiny však bylo zásadní pouze odstoupení Kopáčka, který do havárie na RZ5 figuroval na čtvrté pozici absolutně.

Nikým neohrožován zakončil první etapu hustopečské rally na vedoucí pozici Jan Kopecký, který nedal svým soupeřům šanci na žádné z šesti měřených testů. Druhý Grzegorz Grzyb rovněž těžil z vyrovnaného výkonu a v závěru dne odrazil nápor svého soupeře v boji o čelo slovenské klasifikace Martina Kočiho. Toho připravila o plný počet bodů do domácího hodnocení chyba v retardéru na druhém testu, za kterou inkasoval dvacetisekundovou penalizaci. Mezi oba bojovníky o slovenský titul se vklínil průběžně třetí Filip Mareš, naopak dobře rozjetého Jana Dohnala (po RZ5 druhý absolutně) jeho obvyklá noční smůla neopustila a kvůli defektu pneumatiky klesl do druhé poloviny první desítky.

Ohlasy v cíli první etapy:

1 / Jan Kopecký: „Z našeho pohledu byla druhá sekce lepší než první, víc to drželo, hlavně na šotolinových úsecích. Hustopeče jsou krásné, myslím, že je to nejatraktivnější soutěž pro posádky i pro diváky. Je to široké, dají se dělat smyky, fajn soutěž. Určitě by bylo zajímavější mít s kým bojovat, ale co s tím?“

3 / Martin Koči: „Určitě jsme zklamáni, že první etapa hustopečské soutěže nedopadla pro nás lépe (v MSR se hodnotí každá etapa samostatně – pozn.). Měli jsme celý den navrch, v podstatě penalizací za chybu v retardéru jsme přišli sami o lepší umístění, uškodilo nám i přidělení časů sportovními komisaři. Ale jinak jsem byl s naším výkonem spokojený. Prostě škoda jedné chyby. Ve druhé sekci už jsem se snažil vyvarovat jakékoli ztráty, soustředil jsem se na co nejlepší čas.“

4 / Grzegorz Grzyb: „Pro nás byly dnes nejdůležitější body do slovenského šampionátu. Nebylo to úplně jednoduché, dost to klouzalo a nějaké vteřiny jsme poztráceli. Za tmy jsem se snažil jet hodně rychle, ale neměl jsem úplně perfektní rytmus. V těch kritických místech jsem si ale dal pozor a tentokrát už včas dobrzdil. Na poslední zkoušce jsme ale zkusili zatáhnout a povedlo se to.“

5 / Jan Černý: „Honza Kopecký jede o třídu jinde, svou ligu, také Martin Koči jel hezky. My si za nimi závodíme o vteřinky mezi sebou. Úplně dnes nejsem spokojený se svým výkonem, absence testu a roční pauza, kdy jsem tady nestartoval, je znát. Místní tratě jsou opravdu specifické. Je znát, že jsme neměli tu přípravu, jakou bych si představoval. Ale časy nejsou špatné, jsme spokojeni. Samozřejmě, kdybychom byli o chlup rychlejší, bylo by to fajn.
V servisu po RZ3 mechanici vyměnili diferenciál, určitě se chování auta zlepšilo, ale zrychlení bylo v řádech pár vteřinek a ne takové, jaké bychom si přáli. Noční sekce už pak v pohodě, určitě všem prospěl tříminutový interval na posledním testu. V podvečer byly dvě minuty a někde bylo docela prachu, měl jsem z toho trochu strach.“

6 / Jan Dohnal: „Na starovickém okruhu jsme se hodně snažili, zkouška nám vyšla parádně, ale na druhém testu jsem udělal úplně stejnou chybu jako v prvním průjezdu, kdy jsem byl příliš široký v jedné šotolinové vraceje. Na třetím úseku jsem udělal defekt pravého předního kola. Bylo to někde v úzké pasáži, jeli jsme pak na něm asi pět kilometrů. To bylo pro konečné pořadí dne zásadní, mrzí to.“

8 / Jaromír Tarabus: „Druhá sekce byla určitě super, pěkně jsme se svezli. Někdy už to bylo opravdu na hraně, hlavně na šotolině. Myslel jsem, že v odbočení u rozhledny už to nezabrzdím a neodbočím. Ale vše vyšlo a jsme kousek od pódia, snad budeme zítra tahat za delší konec provazu. Na přejezdech jsem si hlídal, aby mi motor nezhasínal, jinak jsme už žádné problémy neměli. Vidím, že odpadlo dost aut, všichni jsou natěšení soupeřit, tak se prostě i chybuje.“

12 / Peter Gavlák: „Auto je pro mě prakticky pořád ještě nové, odjeli jsme s ním jeden a půl soutěže, takže mi ještě chybí správná rychlost. Musím si zvyknout. Kluci s většími zkušenostmi s vozy R5 jedou prostě rychleji. Hlídáme si ale slovenský mistrák, body za třetí místo snad budou a zítra to pro nás bude nová soutěž. Vyspíme se a uvidíme, zkusíme zrychlovat. Pocitově to bylo dobré, ale ke konci už jsem cítil, že by to chtělo doladit podvozek, protože mě to rozhazovalo. Je třeba se posunout o kousek dál, ale chce to čas a trpělivost.“

17 / Filip Mareš: „Z druhé sekce jsem měl mnohem lepší pocit. Byly tam sice ještě chybičky, ale už nám to víc sedlo. Druhé průjezdy jsou pro nás samozřejmě lepší, je celkem logické, když v těch prvních v některých místech ztrácíme na kluky, kteří tu s er-pětkami už jeli.  Při druhém průjezdu už máme větší šanci bojovat o lepší čas. Jeli jsme teď o něco měkčí směs a bylo to určitě lepší. Na zítřek budeme možná dělat nějaké drobné změny, ale musíme to probrat. Spíš musím hledat rezervy ve využívání auta u sebe, tam je toho zatím nejvíc.“

19 / Karel Trojan: „Je trochu škoda, že jsme se dnes ani jednou nesvezli na RZ Kurdějov. Poprvé kvůli retardéru, teď tam něco vyvedl Véna Kopáček. Jeli jsme kolem, auto bylo na straně, ale věřím, že jsou v pohodě. Navíc jsme dostali do auta červenou vlajku, tak jsme zbytek erzety jeli jako volný průjezd. V úvodu soutěže nás potrápily drobné problémy, motor šel jen na tři válce, ale kluci to v servisu po trojce opravili a teď už vše fungovalo bezchybně.“

Oficiální stránky AGROTEC PETRONAS rally jsou www.agrotecrally.cz, řada novinek je dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče, tiskový servis

Tomáš Plachý, Jan Vaškovič, Jiří Dokulil / foto Marek Musil