Zdánlivě poklidný začátek sobotní etapy narušil požár Fordu Focus WRC posádky Jan Dohnal – Michal Ernst, který na deváté rychlostní zkoušce shořel na uhel. Posádky od osmého místa navíc zrušením tohoto testu přišly o dalších 22 závodních kilometrů.

Na čele výsledkové listiny nadále kraluje Jan Kopecký, který svoji pohodu podepřel i vítězstvím na „televizní“ rychlostní zkoušce Němčičky, přenášenou živě na stanici ČT Sport. Teprve na třetím testu sobotní etapy našel přemožitele v Martinu Kočim, jenž se dílčím vítězstvím prokousal na druhé místo a směřuje k odvetě za včerejší prohru v hodnocení slovenského seriálu (ve výsledcích druhé etapy má na svého soupeře v MSR Poláka Grzyba již 25sekundový náskok). Dalším pilotem, který dokázal na třetím testu dne Kopeckého porazit, je Jan Černý. Pomohlo mu to k posunu na třetí pozici před Filipa Mareše, odstupy však před startem druhé sekce zůstávají minimální.

Dalším, kdo měl smůlu, je Jaromír Tarabus, kterého připravil výlet mimo na trať na první ranní zkoušce o minutu a půl. Dobře rozjetou soutěž musel předčasně opustit domácí Martin Rada, jehož cestu za druhým místem ve třídě 4 zastavilo porouchané turbo.

Ohlasy po RZ9:

1 / Jan Kopecký: „Celá první sobotní sekce byla bez problémů. Jedeme rychle, i když dělám větší smyky než obvykle, ale úplně zvolňovat nechceme, protože stačí mít třeba defekt a minutový náskok je pryč. Na deváté zkoušce je nejvíc šotoliny, tak se dalo čekat, že nebudeme nejrychlejší. Bylo to proti kopci a zasypané jemným kamením, takže to klouzalo. Konečně si můžu postěžovat na startovní pozici (smích).“

3 / Martin Koči: „S vývojem jsme dnes maximálně spokojeni, těší nás časy, které se nám podařilo zajet. Vítězství v RZ9 mě však docela překvapilo, protože přece jen vnímám své drobné chyby, hlavně co se týká brzdných bodů. Půjdeme dále s rozumem. Určitě nebudeme riskovat, prioritou je slovenské mistrovství, ale bylo by fajn, kdybychom uhájili i konečnou druhou příčku absolutně.“

5 / Jan Černý: „Ráno jsme dělali nějaké chybičky, pak jsme na osmičce něco trefili v katu, nějaký kámen, ale naštěstí jsme měli jen bouli na pneumatice. Teď jsme se krásně svezli, bylo tam hodně šotoliny, užil jsem si to. Auto dnes funguje skvěle.“

4 / Grzegorz Grzyb: „Domácí jezdci jedou nadále velmi rychle, my se sice snažíme, ale děláme malé chyby a dneska na ně není. Ale v druhém kole to ještě nevzdáme, třeba to vyjde trochu lépe. Jinak fabie funguje perfektně, nemáme žádné problémy.“

17 / Filip Mareš: „Proti konkurenci jedeme tyto zkoušky s er pětkou poprvé. To je asi největší argument, proč jsme třeba na poslední zkoušce něco ztratili. Ale první dva testy jsme s nimi jeli rovinu. Je to boj, budeme se snažit do poslední sekce ještě něco vymyslet, ale konkurence jede rychle. Navíc na poslední, nejdelší zkoušce jsem si pravým předním kolem škrtnul o protikat, cca 12 kilometrů vibrovalo kolo. Naštěstí to nebyl defekt, ale bylo to nepříjemné a něco málo jsme ztratili.“

6 / Jan Dohnal:

Jeho vůz Ford Focus WRC zachvátily v druhé třetině RZ9 plameny a speciál kompletně shořel.

8 / Jaromír Tarabus: „Když jsme ráno očesali z auta nárazníky, tak už jsme naštěstí nebyli tak rychlí. Byla to stejná zatáčka jako loni, zase jsem to přehnal. Loni na vodě, letos na suchu, posbírali jsme tam pár plotků, ale auto bylo naštěstí v pohodě. Bohužel jsme ho ale nemohli nastartovat a tím jsme ztratili spoustu času a několik pozic. Jinak bychom ztratili deset vteřin, takhle to bylo mnohem víc. Celkově jediné pozitivum z první sekce je fakt, že jedeme dál. Při troše štěstí se někam posuneme, ale teď se budou určitě přidělovat po požáru Honzy Dohnala náhradní časy, to nám taky nepomůže. Uvidíme.“

21 / Tomáš Pospíšilík: „Ráno jsme měli defekt, ale nevím, jak jsme k němu přišli. Žádný náraz, ani jsme nebyli mimo trať nebo velký kat, nechápu to. Honza Dohnal byl bokem, auto už hořelo. Snažili jsme se mu ještě pomoci, ale nebyla šance. Uvidíme co na poslední sekci, musíme to probrat. Bude to asi těsné, budeme chtít jet rychle, ale ne za každou cenu.“

19 / Karel Trojan: „Nebylo to nic moc. Hlavně na druhé RZ jsem byl trochu neukázněný, chtěl jsem zatáhnout, ale asi jsem to vzal za špatný konec. Teď jsem to chtěl trošku učesat, ale bohužel tam bylo to obrovské neštěstí Honzy Dohnala. Úplně mi vyhrkly slzy, když jsem viděl to hořící auto. Bylo to něco strašného, nepřál bych to ani největšímu nepříteli.“

22 / Patrik Rujbr: „První erzeta se nám povedla, i když se neobešla bez drobných chyb. To bych chtěl v druhém průjezdu odstanit. Na druhé zkoušce nás kluci trochu pozávodili, na trojce jsme pak zastavovali u hořícího auta Jana Dohnala, což byl docela nepříjemný zážitek. Z auta byla pětimetrová koule, wéercéčku už nebylo pomoci…“

30 / Martin Březík:

„Určitě jsme spokojeni, skvěle jsme obuli, sázka na třicítky se opět vyplatila. Fungovaly báječně, sedlo nám to. Mrzelo nás, že se ještě nejela nejdelší zkouška sekce. Ale proti včerejšku je to o něčem jiném.“

29 / Jan Jelínek: “Martin dopoledne zatáhl, jede strašně rychle. Nechce se mi s ním držet krok. Snažili jsme se jet rychle, ale nemáme na něj, proto šel před nás. RZ9 auto před námi přerušili… Jeli jsme objízdnou trasou.“

28 / Martin Šikl: „Snažili jsme se a na obou erzetách stahovali Honzu Jelínka. Musíme se ale snažit víc ve druhém kole. Je škoda co se stalo, bohužel. V našem výkonu byly ještě rezervy, zvykáme si na nové pneumatiky. Zkusíme se ještě dostat před Honzu.“

31 / Jozef Béreš jr.: „Už od startu první ranní zkoušky se mi zdálo, že to auto nejede, na přejezdu jsme ho pak nemohli ani nastartovat. Potom se to nějak podařilo, stihli jsme start druhé zkoušky a nějak ji projeli. Vypadá to, že máme problém s palivovým čerpadlem. Snad v servisu problém vyřešíme.“

Oficiální stránky AGROTEC PETRONAS rally jsou www.agrotecrally.cz, řada novinek je dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče, tiskový servis

Tomáš Plachý, Jan Vaškovič, Jiří Dokulil